Home Paginile blog-ului: HOTELURI| IMOBILIARE| ALTE DOMENII Vezi prima pagina: IPIX Blog

Noutati

joi, 17 martie 2011

Cei doi consultanţi ai clientului tău: Search-ul şi reţelele sociale

Cumpărătorii online se bazează pe un mix sănătos între Google Search şi reţelele sociale atunci când vor să achiziţioneze o cameră la hotel. 

De-a lungul anilor, dorinţa marketerilor de a eticheta şi de a imagina traiectoria exactă a procesului de cumpărare online a adus la iveală complexitatea acestui fenomen, precum şi diversele surse informaţionale pe care se bazează consumatorii online dornici de a lua o decizie în cunoştinţă de cauză.

Cercetările au descoperit faptul că potenţialii cumpărători utilizează mai multe surse de informare, cele mai noi şi populare fiind reţelele sociale. Dacă încă mai eşti sceptic în ceea ce priveşte influenţa reţelelor sociale asupra comportamentului de cumpărare online, sunt câteva motive pentru care ar trebui să îţi reevaluezi poziţia. De fapt, procentul celor care utilizează combinaţia Search + reţele sociale (48%) este aproape de procentul celor care se bazează doar pe căutare - Google Search de exemplu (51%): raportul este 48% faţă de 51%.

30% dintre cumpărători declară că se lasă convinşi de declaraţiile celor care deja au achiziţionat produsul sau serviciul respectiv. Totodată, procentul celor care sunt influenţaţi de Facebook şi Twitter este unul suficient de important pentru a merita o investiţie în acest sens. După cum se observă şi în graficul de mai jos, pentru 17% dintre cumpărători sunt esenţiale informaţiile de pe Facebook, iar pentru 9% cele de pe Twitter. Aşadar, aceste două reţele sociale au impact asupra a 26% dintre clienţii tăi.


Un aspect care poate dăuna vânzărilor este că toate aceste surse de influenţă utilizate de potenţialii cumpărători nu sunt dintre cele controlate de tine. Adică, oamenii preferă să se informeze apelând la un terţ, şi nu din informaţiile oficiale prezentate de hotelul tău. De fapt, cumpărătorii sunt interesaţi să afle ce spun foştii tăi clienţi despre serviciile pe care i le-ai pus la dispoziţie. Aşadar, cel mai important factor în online este fostul client. Viral se transmit cele mai relevante informaţii pentru potenţialii tăi clienţi, iar singura ta şansă de a le controla este prin a le asigura acestora o experienţă cât mai plăcută în hotelul tău.

Sursa: eMarketer

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu