Problemă - se dă următoarea situaţie: Ai un hotel. Vrei să-ţi faci un cont pe Facebook. Întrebare: de care cont? Pagină business sau profil personal?
Propunere de rezolvare:
Mai întâi trebuie să avem în vedere obiectivele de afaceri pentru care utilizăm Facebook:
1. Vrei să fii găsit de persoanele interesate de produsele şi serviciile pe care le oferi. Până nu demult, dacă nu erai în Google, nu existai. Astăzi, Facebook-ul "împrumută" aceeaşi axiomă: "Nu eşti pe Facebook, nu exişti". Desigur, sună un pic exagerat, dar tot mai mulţi oameni consideră că cine nu are pagină de Facebook e rămas undeva mai în urmă.
2. Vrei să te conectezi şi să creezi o legătură mai puţin formală cu ai tăi clienţi. Publicitatea nu creează legături, însă like-urile şi comment-urile pot genera discuţii spontane, plăcute. Devii parte din universul cli
enţilor tăi, şi aceasta fără să îi agasezi.
3. Vrei să creezi o comunitate în jurul business-ului tău. Oamenii sunt mereu atraşi de cei cu care pot împărtăşi interese şi hobby-uri. Este întotdeauna câte un topic de abordat. E loc de prietenii.
4. Vrei să îţi promovezi activitatea, să dai de ştire despre ce faci, fără să le spamezi inbox-ul (în cazul în care ai avea adresele de e-mail).
Acum, că ai stabilit ce îţi propui, ajungi la miezul problemei: pagină oficială (business page) sau profil personal? Pe scurt, vrei să primeşti Like-uri sau să adaugi prieteni în listă? La un nivel de bază, comunicarea o poţi face la fel în ambele cazuri. Totuşi, dacă vrei într-adevăr să profiţi de aplicaţiil
e disponibile pe
Facebook şi să întreprinzi o comunicare la un nivel complex, pagina tip business este cea special concepută în acest sens. În cele din urmă, business e business.
Câteva avantaje ale paginii tip business:
- îţi permite să ai mai mulţi administratori: mai multe persoane se pot ocupa de Facebook (deşi comportă unele riscuri această situaţie), iar dacă îţi pleacă unul dintre responsabili, încă mai ai controlul asupra contului;
- este publică, aşadar este mai vizibilă în motorul de căutare;
- paginile sunt împărţite pe categorii (business-uri locale, muzicieni, branduri etc), aşadar se aplică acel criteriu al relevanţei în motorul de căutare;
- te scapă de cererile de prietenie, de confirmările de prietenie, totul se rezolvă printr-un Like.
Dacă te hotărăşti să utilizezi profilul personal, apare o altă întrebare: cine vorbeşte? Să fie hotelul la modul general sau o anumită persoană? Cine e vocea? Hotelul ... managerul hotelului? Aici trebuie să ai în vedere tipul de business pe care îl ai. Sunt unele companii care pur şi simplu comunică mai bine prin metoda "de la persoană la persoană", printr-un reprezentant, "chipul companiei" - spre exemplu managerul general. Altele, din contră, sunt mai potrivite pentru o pagină de business. Depinde de relaţia pe care o ai cu ai tăi clienţi.
În general, în cazul hotelurilor, dat fiind faptul că hotelierii nu au o relaţie directă cu ai lor clienţi, este preferabilă varianta paginii business. Evaluează situaţia şi ia o decizie. Dar, mai întâi, fii sigur că ai un om competent care să se ocupe de comunicarea online!
Sursa: "How to Use Facebook for Business"
Sursa foto
Sursa: "How to Use Facebook for Business"
Sursa foto
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu