Pe fundalul tranziţiei de la o cultură online bazată pe căutare (Google Search) pe cea bazată pe reţelele sociale, pe fundalul schimbării atenţiei consumatorului dinspre media plătită (radio, tv, presa scrisă) către media câştigată (reţele sociale), este tot mai important ca hotelurile să se concentreze asupra oportunităţilor de business care vin odată cu aceste reţele sociale: notorietate în societate şi capital pentru propriul brand.
Să fii într-o reţea e uşor. Să atragi atenţia e mult mai dificil.
Dar industria ospitalităţii este una dintre acelea care au posibilitatea de a genera legături puternice cu publicul, iar prin utilizarea unui mix de marketing strategic, să îşi dezvolte afacerea şi bradul. Dar, pentru a-ţi crea o existenţă online longevivă, trebuie să iei în considerare anumiţi factori.
Iată care ar fi aceştia:
- dacă nu îţi planifici strategia de dezvoltare pe termen lung, poţi descoperi ulterior că ţi-ai format o comunitate online alcătuită din persoane irelevante pentru afacerea ta;
- să construieşti legături, angajamente emoţionale cu potenţialii clienţi nu este atât de simplu online; în schimb, Facebook-ul este un mediu propice pentru a amplifica impresiile şi partea bună e că acţionează rapid şi se transmite la fel de rapid prin funcţia "share";
- nu te aştepta ca profilul tău de business (sau personal) de pe Facebook să înregistreze mulţi fani / prieteni / like-uri / comentarii dacă nu le susţii cu un conţinut adecvat (am discutat într-un articol anterior pe acest subiect - vezi articol);
- dacă vezi că oamenii nu reacţionează la tipul de conţinul publicat pe site (oferte), schimbă-l cu alt tip de conţinut (de exemplu, poveştile);
- include materiale video, au impact, vând dintotdeauna (acum, IPIX Virtual Tour este adaptat şi pentru Facebook, Youtube);
- nu scrie mult prea des, pentru că devii obositor, îţi erodezi calitatea de "povestitor".
Este adevărat că, fiind vorba de reţele sociale, lucrurile sunt relative, dar sunt totuşi unele norme minime care împreună formează un ghid excelent pentru oricine este dispus să investească puţin timp în online (pentru că altceva decât timp nu mai solicită).
Articolele anterioare despre Facebook îţi pot fi de mare folos pentru a dezvolta o schiţă detaliată a factorilor expuşi mai sus.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu