"Fii oaspetele meu!"
Cum să convingi oamenii să îţi viziteze hotelul în vremuri atât de grele şi având o competiţie atât de acerbă? Pe de o parte, reţelele sociale precum Facebook şi LinkedIn favorizează crearea unor legături între hoteluri şi consumatori. Pe de altă parte, nesiguranţa economică ameninţă planurile de comunicare ale hotelierilor.
Iată însă două idei care cred eu că te-ar ajuta să atingi punctele sensibile ale potenţialilor tăi clienţi:
- economiile
- amintirile
Economiile
Judecata consumatorului este strâns legată de costuri. Astăzi contează din ce în ce mai mult preţurile, cu atât mai mult cu cât carburanţii se scumpesc, afectând astfel costurile pentru transport. Şi, bineînţeles, banii de concediu sunt cei care sunt reduşi din start. Unii marketeri consideră totuşi că această mentalitate (perfect normală de altfel) poate fi în folosul hotelierilor, dacă aceştia o abordează dintr-o altă perspectivă.
Hilton a identificat această oportunitate, aşa că a demarat o campanie în care mizează tocmai pe acest aspect: primeşti mult cu bani puţini, exprimată plastic prin mesajul promovat pe reţelele sociale: "De ce să te mulţumeşti cu un acvariu când poţi avea mai mult?" Chiar dacă eşti în concediu sau într-o călătorie de afaceri, oferta de la Homewood Suites este cea mai profitabilă, pentru că îţi oferă camere spaţioase, un mic-dejun consistent, o cină savuroasă şi ceva de băut. E o ofertă pe care clienţii pur şi simplu nu o pot refuza. În aceeaşi manieră a procedat şi cu Embassy Suites, care susţine că ai "Mai multe motive să stai", prezentând o ofertă cu beneficii asemănătoare celor de la Homewood.
Amintirile - emoţiile
O altă idee aplicată de Hilton este legată de generarea emoţiilor. Pe website-ul aceluiaşi Homewood Suites apare un mesaj cât se poate de relevant: "Cu cât ai mai multe nopţi gratuite, cu atât ai mai multe de care să-ţi aminteşti". Acesta este integrat în programul de loialitate "HHonors", bazat pe acumularea de puncte.
Renaissance Hotels, parte a Marriott International, şi-a propus să le asigure oaspeţilor o şedere cât mai plăcută prin furnizarea unor informaţii turistice disponibile atât online, cât şi pe mobil, pe microsite-ul renaissancenavigator.com: obiective turistice, restaurante, baruri şi magazine.
În principiu, ai două posibilităţi: ori înaintezi o ofertă care să vizeze raţiuni financiare, fie ţinteşti emoţiile şi promiţi o experienţă de neuitat. În ambele cazuri, trebuie să te asiguri că eforturile tale sunt maxime şi realizate în interesul clientului. Altfel ... nu va mai fi oaspetele tău a doua oară!
Sursa: New York Times
Administratorii site-urilor trebuie sa invete lectiile din Diferentiaza-te sau mori de Jack Trout. Daca nu o vor face, atunci deplang soarta celor care vor investi in ei.
RăspundețiȘtergereIPIX a dovedit ca stie lectiile foarte bine....ba chiar ajuta hotelierii cu noi idei.
Marketerii se dau batuti prea repede atunci cand incearca sa se diferentieze intre ei.
Conceptul de diferentiere este strans legat de cel de pozitionare si, pe scurt, el spune ca, intr-o piata concurentiala, nu poti supravietui decat daca esti diferit de concurenta iar consumatorii stiu asta. Iti alegi, deci, o nisa, te concentrezi sa ramai pe ea, eviti excesele in ceea ce priveste extensiile de linie, iti amintesti tot timpul ca trebuie sa fii perceput ca specialist in ceva, nu ca specialist in orice si perseverezi.
Alice Udrea
- project manager HOTEL EFFICIENCY-