Numeroasele oferte de pe piaţă, promoţiile, au educat consumatorii în aşa fel încât aceştia au devenit mai pretenţioşi, îşi doresc servicii din ce în ce mai complexe şi mai costisitoare ... dar fără să plătească mai mult. De fapt, orientarea este către o investiţie cât mai mică pentru o satisfacţie a cumpărătorului cât mai mare. Cum faci faţă acestei situaţii? Cum creşti valoarea percepută a hotelului tău, cum creşti vânzările, cum convingi potenţialii clienţi să îşi rezerve o cameră la hotelul tău ... fără să scazi preţurile?
Oferă-le ceva unic. Diferenţiază-te.
Industria ospitalităţii este într-o continuă evoluţie: preţurile se schimbă, tehnologia se schimbă, consumatorii se schimbă, chiar şi piaţa. Deci ce anume ar trebui să faci astfel încât să ameliorezi situaţia? Iată 3 aspecte:
Oferă mai mult - 5 elemente care dau valoare hotelului tău pe perioada şederii clientului
- camera (design, spaţiu, confort, curăţenie, dotări tehnice şi uzuale)
- aspectul fizic (întindere, arhitectură, peisaj, aranjamente)
- comunicarea interpersonală (amabilitatea, atenţia, prietenia)
- funcţionalitatea serviciilor (promptitudinea, calitatea, eficienţa, rapiditatea la check-in /check-out)
- serviciile legate de mâncare şi băutură (calitate, atmosferă, varietate, preţuri, room-service).
Fii relevant - identifică personalitatea clientului tău
Majoritatea cumpărătorilor din industria ospitalităţii au între 30 şi 40 de ani. Identifică-le preferinţele şi asigură-te că îi tratezi în mod aparte. Această generaţie pune mare preţ pe comunicarea interpersonală, pe atenţia specială. Sunt seduşi de ofertele personalizate, pentru că le consideră o dovadă a atenţiei sporite faţă de propria persoană. În acest sens, programele de loialitate sunt o adevărată încântare pentru ei, mai ales dacă Discutăm de consumatorii în scop de afaceri. Pentru aceasta, ar fi foarte utilă o evidenţă a preferinţelor de consum ale clienţilor fideli, evidenţă care ar putea fi construită chiar cu ajutorul reţelelor sociale (Twitter, Facebook), acolo unde persoanele îşi împărtăşesc gusturile, opiniile. Bineîneţeles, poţi pune la care diverse avantaje ale clienţilor, astfel încât aceştia să se simtă cât mai comod cu putinţă (cartele de acces, evenimente speciale, cadouri spontane etc).
Oferă o experienţă
Aşa cum spuneam şi într-o postare anterioară, oamenii au nevoie de experienţe memorabile. Oferă-le această bucurie şi le-ai câştigat sufletele. Vor fi dispuşi să plătească ceva mai mult doar pentru a se bucura de un tratament special, de un anumit sentiment, de acea experienţă trăită. Oamenii au nevoie de activităţi care să le antreneze gândurile şi sentimentele şi care să se conecteze cu simţurile lor. Iată ce le poţi propune:
- turism de aventură: vizitarea unor parcuri, grădini ... ucarea pe munte; unele hoteluri asigură clienţilor biciclete.
- evenimente culturale, tradiţionale (carnavaluri, petreceri, baluri, târguri).
- turism cultural (teatru, obictive istorice, activităţi educaţionale).
Aceste aspecte, manageriate în mod corespunzător, cresc valoarea percepută a hotelului tău, pentru că îl diferenţiază. Or, orice hotelier asta îşi doreşte ... să ofere ceva unic, fie că este vorba de design, de servicii sau porpuneri de activităţi.
Sursa: HotelMarketing
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu