Home Paginile blog-ului: HOTELURI| IMOBILIARE| ALTE DOMENII Vezi prima pagina: IPIX Blog

Noutati

marți, 15 februarie 2011

Pe Facebook spui povești. Dacă nu, mai bine te cari de-acolo!

Dragă cititorule, ideea acestui articol este una cât se poate de simplă: ori știi să joci pe Facebook, ori te cari de acolo ...
nota bene: scuză terminologia, am preluat-o de la utilizatorii Facebook ... chiar daca sună aiurea, așa amendează ei, și e bine să discutăm și noi deschis, fără mănuși, ca să înțelegem lucrurile chiar așa cum sunt.

Așadar, ori știi să joci pe Facebook, ori te cari de acolo.
Cale de mijloc nu există. Dacă te numeri printre cei interesați să exploateze numeroasele oportunități oferite de rețelele sociale, articolul de față reprezintă primul tău pas către un marketing hotelier eficient. 

Poveștile ne plac tuturor, fie că suntem mici, fie că suntem mari, fie manageri, fie călători. Ca marketer de succes, poți valorifica într-un mod aparte acest aspect specific uman, plăcerea de a asculta o poveste. Iar hotelurile sunt, în acest sens, o resursă bogată, fie că este vorba de o întâmplare neobișnuită, fie de oaspeți valoroși sau de un design nemaîntâlnit.

Deși majoritatea marketerilor folosesc Facebook pentru a interacționa cu potențialii clienți, provocarea constă în identificarea unor metode originale de a povesti celorlalți despre propriul hotel. Într-o eră în care toți încercăm să ținem pasul cu tehnologia, cine mai are timp de investit în creativitate? Cu toate acestea, succesul tău depinde de cât de bine îți expui oferta, cât de clar te diferențiezi de ceilalți și de puterea de a atrage atenția asupra ta. Iar pentru aceasta, nu poți să ignori Facebook-ul, rețeaua care adună 500.000.000 de utilizatori !!!

Hotelurile au intrat în acest joc din mers, fără să îi cunoască mecanismul. Ca urmare, mulți activează pe Facebook, puțini îl utilizează strategic ... adică puțini câștigă bani cu Facebook. Întrebarea care rămâne este ”care este cheia unei comunicări eficiente pe Facebook?” Răspunsul este simplu - o poveste bună. 

În epoca rețelelor sociale, pentru a rămâne relevant ca marketer, trebuie să gândești precum un editor și să comunici ca un povestitor. Turiștii spun povești despre hotelul tău pe forumuri și rețelele sociale. Deși nu poți controla conversațiile acestora, le poți influența, spunându-le povestea hotelului tău. Cu cât va fi mai relevant conținutul expus, cu atât va fi mai memorabil și apreciat. 

În acest sens, trebuie să ai în vedere 4 pași prin care acțiunea ta pe o platformă socială va da roade:
- construirea unei povești
- trasarea unei hărți
- crearea unei emoții
- ilustrarea prin imagini

A fost odată ca niciodată ...

Pasul 1 - Spune-ți povestea!
Pentru a captiva publicul, o poveste trebuie să aibă personaje, o intrigă și un cadru atractiv. Pentru hotelul tău, aceste elemente sunt reprezentate de personal, de experiența clienților, de locație și design. Iar ceea ce contează cel mai mult este ca fiecare poveste pe care o spui să transmită un mesaj legat de promisiunea brandului, valori și beneficii. Postează pe website-ul propriu această poveste, apoi dispersează fragmente din ea pe rețelele sociale, cu link-uri de trimitere către pagina cu povestea. Rezultatul? Un public intrigat, câștigat printr-o abordare nouă și o poveste originală.

Și pentru că am discutat în acest prim pas despre o poveste cu personaje și intâmplări, îți prezint o poveste seducătoare, o inițiativă originală a unor marketeri hotelieri. Story Hotel din Stockholm afișează pe website-ul propriu și pe contul de Facebook manuscrise cu impresiile notate de oaspeți, întocmai ca pe un forum unde se împărtășesc experiențe plăcute și neplăcute deopotrivă. Transparența hotelierilor câștigă astfel încrederea și aprecierea potențialilor clienți. Publicarea punctelor tari și a punctelor slabe înseamnă uneori mai mult decât o prezentare prin superlative. 

Povestea ta care este???
Vino mâine pe blog să afli care este al doilea pas pentru o activitate eficientă pe Facebook (sau abonează-te la articolele de pe blog - vezi opțiunea în dreapta sus).

6 comentarii:

  1. Stimate domnule Turicianu,

    Daca tot vorbiti de puncte tari si puncte slabe, sunt curios daca veti cenzura acest comentariu prin care atrag atentica ca folosirea SPAM-ului pentru promovarea produselor proprii este o un punct foarte slab al organizatiei dumneavoastra, cu un portofoliu destul de subtire de altfel.

    Va multumesc ca imi cereti acordul data viitoare, inainte de a-mi trimite un mesaj electronic.

    Si ca sa vedeti cat sunt de suparat, va spun ca veti afla numele meu numai in momentul in care voi fi depus plangerea conform legii la primirea celui de-al doilea mesaj SPAM din partea firmei dumneavoastra.

    Asa ca, va rog frumos, verificati sursa din care au fost selectate adresele dumneavoastra de e-mail si incercati sa cantariti daca merita sa mai trimiteti si al doilea articol prin newsletter-ul fantoma...

    Cu multa stima,

    Un utilizator legal al Internetului

    RăspundețiȘtergere
  2. Va multumesc pentru feedback si va asigur ca sunt foarte drastic cu colegii mei atunci cand adauga contacte in baza de date.

    Daca imi spuneti numele dumneavoastra, va pot raspunde cu precizie de unde avem datele. Este posibil sa fiti in reteaua mea pe Linkedin sau Facebook?

    Dati-mi voie sa va prezint scuzele mele.
    In orice caz, dat fiind sentimentul procurat dumneavoastra prin mesajul meu de astazi, va rog ori sa-mi dati numele ca sa-l pot elimina din baza de date ori va invit pe dumneavoastra sa folositi butonul opt-ut (dezabonare) inclus in mesaj si veti fi sters automat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mersi pt sfat(mi-ai trimis chestia aia cu povestile despre hotel pe facebook),ai dreptate e o idee buna si o voi folosi.As vrea sa fac si eu o observatie despre site-ul tau apropo de tururile vituale...scuze nu ma prea pricep la it asa ca sper sa pricepi...tocmai am achizitionat un ipad..iar tururile voastre virtuale nu pot fi vizualizate cu el...poate ar trebui sa va adaptati...baietii astia de la aple stau destul de bine cu vinzarile...ar fi pacat sa nu existati si pt ei...in rest numai de bine

    RăspundețiȘtergere
  4. Dane, iti multumim pentru feedback si ma bucur ca iti foloseste. Cat despre iPhone si iPad, am sa te invit sa ne vizitezi website-ul in urmatoarele 2 zile... cand vor fi lansate solutiile IPIX pt 2011 (compatibilitate iPhone, iPad, Facebook etc). Ai sa vezi cum facem si website-urile hotelurilor sa vorbeasca :) Iti voi trimite si un email ca sa te anunt cand e totul online.

    Toate bune la Hotel Phoenix, la Arad.

    RăspundețiȘtergere
  5. Okay, gasesti aici detaliile despre compatibilitatea noului IPIX Virtual Tour 2011: http://www.ipix.ro/hoteluri_ipix_multimedia_facebook_linkedin_youtube_expedia_booking_email.aspx

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumim mult pt sfaturi...consider ca ne vor fi de mare ajutor pt a utiliza retelele sociale de tip Facebook in mod util si "productiv"..;
    Mi-a placut tare mult titlul: sugestiv si foarte realist !

    RăspundețiȘtergere