Home Paginile blog-ului: HOTELURI| IMOBILIARE| ALTE DOMENII Vezi prima pagina: IPIX Blog

Noutati

miercuri, 16 februarie 2011

Cine vorbește despre hotelul tău pe Facebook

În urma articolului meu de ieri (vezi articolul), am primit multe mesaje și telefoane de la voi. Pentru care vreau să vă mulțumesc.

Da, e o idee simplă și foarte practică, dar, ca director, am atâtea pe cap încât nu știu cum să mă împart la toate. Poate că ar fi o idee să faceți niște scurte conferințe online.”
Ionuț Puican, Manager - Hotel Reghina Blue ****, Timișoara

Mersi pt sfat (mi-ai trimis chestia aia cu poveștile despre hotel pe facebook), ai dreptate, e o idee bună și o voi folosi” - Dan Groza, Manager - Hotel Phoenix, Arad

Super tare că discutăm despre asta ... muncesc de un an să obțin niște rezultate concrete cu Facebook” - Bellamy Zahiu, Manager - Hotel Best Western Savoy, Mamaia

Chiar dacă m-a bulversat tonul subiectului pus în e-mail, după discuția telefonică cu dvs., înțeleg bunele intenții. Vă invit să treceți pe la noi, atunci când aveți un pic de răgaz, să vedeți cum ne gândim la oameni aici, la Hotelul Răzvan.”
Luminița Ștefan, proprietar - Hotel Răzvan, București

Rog dezactivare” - au fost și două astfel de cereri.

Feedback-ul primit de la voi arată faptul că ideea de a spune povești despre hotelul tău pe Facebook este una captivantă. Este o bună abordare și, ceea ce e important, spune ceva unic și seducător despre hotelul tău. În același timp, așa cum ai sesizat, există o dificultate în implementarea acesteia. 

Cine joacă rolul povestitorului?
Cine va fi responsabil cu depănatul poveștilor pe Facebook?
Unde găsesc pe cineva care să știe să spună povești?


Această sarcină nu poate fi delegată oricui. Trebuie să fie un singur om, unul dedicat acestui unic scop de a spune povești despre hotelul tău. Povestitorul trebuie să știe ce le place cititorilor săi. Trebuie să fie capabil să înțeleagă ”personalitatea” hotelului tău, ce are el de oferit, ce poate povesti și fructifica.

Soluția pe care ți-o recomand este una simplă și necostisitoare: un colaborator extern, fie că este vorba despre un jurnalist sau de un tânăr scriitor. Identifică un jurnalist sau un scriitor local talentat, care stăpânește arta scrisului. Un colaborator extern cu abilități de povestire implică resurse minime de timp și costuri rentabile. El îți trimite în fiecare zi o poveste pe e-mail, iar tu îi dai okay-ul cu observațiile tale. 

Desigur, poți lua în calcul și varianta unui freelancer specializat pe branding sau marketing online. Perspectiva acestuia poate fi una eficientă pentru hotelul tău, însă implicațiile financiare vor crește direct proporțional cu experiența acestuia în domeniu. O altă variantă se referă la delegarea acestei sarcini către departamentul de marketing, care va selecta un responsabil în acest sens. Echipa de marketing îți cunoaște hotelul, comunică deja despre el, dar e posibil să nu acorde o atenție sporită acestui instrument, date fiind responsabilitățile pe care deja le are în portofoliu.

Deși este dificil să găsești cel mai bun povestitor, cel mai greu este să ai o poveste. Or, dacă hotelul tău are o poveste, ea merită spusă. Nu uita că tuturor ne plac poveștile. Mai mult decât atât, le păstrăm în memoria noastră, iar mai apoi le împărtășim și celorlalți.

”Și-am încălecat pe-o șa ... și v-am spus povestea așa!”




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu