Home Paginile blog-ului: HOTELURI| IMOBILIARE| ALTE DOMENII Vezi prima pagina: IPIX Blog

Noutati

luni, 21 februarie 2011

Ce amintiri au clienţii despre hotelul tău?

În articolele trecute v-am recomandat o strategie de comunicare pe Facebook bazată pe poveşti. Ea include 4 paşi  dintre care i-am discutat pe primii doi:
Pasul 1 : Creează povestea
Pasul 2 : Trasează o hartă

Totuşi, hotelul tău are un număr limitat de poveşti de spus despre el, despre angajaţii săi sau despre vedetele care l-au vizitat. Când epuizezi subiectele ... ce faci? Treci mai departe la pasul 3!

Pasul 3: Spune o poveste emoţionantă

Pachetele de vacanţă, ofertele speciale sunt instrumente de marketing utile, dar comune. Ca să câştigi un public, trebuie să îl seduci, să îl emoţionezi. Decât să prezinţi un pachet de vacanţă prin metoda tradiţională, ai putea pur şi simplu să spui povestea unui cuplu care tocmai s-a căsătorit şi îşi petrece luna de miere în hotelul tău, gustând din specialitatea casei şi răsfăţându-se pe superba terasă cu piscină. Romantismul, incitarea şi un prânz delicios vor fi termeni definitorii pentru brandul tău.

Spune o poveste emoţionantă ... şi, din când în când, provoacă-ţi cititorii să împărtăşească POVEŞTILE LOR despre hotelul tău, din experienţele lor personale! Nimic nu e mai emoţionant decât o poveste spusă cu nostalgie, chiar de către personajele sale. Povestirea la persoana întâi e cea mai impresionantă. Descoperă idei:

Hotel Boulderado a înţeles importanţa emoţiei şi a valorificat-o. A creat o pagină specială de Facebook şi a postat pe blog poveştile romantice care au luat naştere acolo. Pe website-ul propriu se află mărturiile personajelor de poveste, care descriu cu melancolie legătura dintre cursul vieţii lor şi hotelul respectiv (vezi mărturii).

"În februarie 1983, am întâlnit o femeie pe nume Karen, şi după-amiaza ea venea să mă vadă şi să mă asculte cântând în Mezz  (sală din Hotelul Boulderado). Mă îndrăgosteam, şi eram mereu bucuros să o văd apărând. Un lucru a dus la altul, şi în decembrie 1983 ne-am căsătorit! Am avut camerele adiacente 306 şi 307. Ceremonia noastră şi recepţia au avut loc în 306, iar noaptea nunţii am petrecut-o în 307. Peste ani, l-am adus pe fiul nostru, Dean, în căruciorul său, astfel încât să audă muzica."  (Mark Diamond, membru al formaţiei de Jazz a Hotelului Boulderado)

Mesajul cu care ne întâmpină hotelul este unul sugestiv: "Fii o parte din povestea noastră!"

Numeroase astfel de poveşti sunt spuse de angajaţi, de clienţi nostalgici, de managerii hotelului. Fiecare are ceva emoţionant de spus, fiecare are o istorie, un trecut, o amintire de împărtăşit. Şi pe toţi îi uneşte acel hotel.

Una dintre cele mai inspirate atitudini de marketing ţine de ascultare. De multe ori, oamenii (fie că sunt foşti sau potenţiali clienţi) simt nevoia să împărtăşească ceva necondiţionat. Deseori, clienţii sunt cei care propun marketerilor unele subiecte. Un astfel de exemplu este Hotel del Coronado (The Del). Pe pagina de Facebook, un fost client a postat o fotografie făcută împreună cu persoana iubită în timpul unui sejur la Hotelul del Coronado.


"Această imagine e de acum 4 ani, dar îmi aminteşte de clipele minunate şi romantice pe care le-am petrecut la Hotel del Coronado. Postez imaginea în onoarea Zilei Îndrăgostiţilor, pentru că este cel mai romantic loc în care am fost vreodată. Îmi este dor de splendoarea şi frumuseţea Insulei Coronado, şi, în special, de extraordinarul Hotel Del. Sper să mă mai întorc o dată acolo." - aceasta a fost declaraţia din 14 februarie 2011, ora 00.37, care a "vândut un pont" marketerilor de la hotelul respectiv.

Acest gest a determinat o reacţie din partea departamentului de marketing, care a lansat o provocare către toţi prietenii de pe Facebook, în aceeaşi zi, de Valentine's Day, şi anume să posteze fotografii cu ei şi persoanele iubite din timpul vacanţelor petrecute la hotelul lor. Cititorii au reacţionat prompt, foarte mulţi dintre ei încărcând fotografii. Mai mult decât atât, din proprie iniţiativă, aceştia au rememorat respectivele vacanţe, povestind celorlalţi pe Facebook despre clipele minunate petrecute la The Del.

Hotel del Coronado este un bun exemplu de poveste emoţionantă, iar ceea ce e mai important este că impresiile reactivează foştii clienţi, aşa cum discutam într-un articol anterior, dar seduc şi potenţialii clienţi, câştigându-le încrederea şi atitudinea pozitivă prin testimoniale autentice şi emoţionante.

Oamenii cred în fericirea celorlalţi şi, mai mult decât atât, şi-o doresc. Cu toţii visăm să fim cel puţin la fel de fericiţi precum cei de lângă noi. Iar dacă reţeta secretă este hotelul tau, cu siguranţă vrem să îl vizităm!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu