Home Paginile blog-ului: HOTELURI| IMOBILIARE| ALTE DOMENII Vezi prima pagina: IPIX Blog

Noutati

joi, 17 februarie 2011

Ce poveşti spui pe Facebook şi cât de des

Îţi recomandam, într-un articol precedent (vezi articol), că - pentru a profita de Facebook - trebuie să începi prin crearea unor poveşti despre hotelul tău. Iar dacă tu nu ai timp, te-am sfătuit să cauţi un tânăr scriitor sau jurnalist să te ajute (vezi articol).

Okay, avem o poveste, avem un povestitor ... ce urmează?!

Cum povestim?
După ce ne ghidăm?
Cât de frecvent?

Marketing-ul cere planificare. Iar publicarea pe Facebook este o acţiune de marketing ... pentru că este menită să genereze cerere pentru serviciile tale. Poate că sună complicat, dar hai să păstrăm lucrurile simple. Ca să ai succes, ai nevoie de un ghid. Sau cum le place colegilor mei de la IPIX să spună: ai nevoie de harta experienţei clientului tău.


Pasul 1: Creează povestea (vezi articol)
Pasul 2: Trasează o hartă


Desenează o hartă a călătoriei clientului în lumea hotelului tău, indexând fiecare pas. Stabileşte pe hartă toate locurile în care clienţii tăi interacţionează cu numele hotelului tău, cu brandul tău. Identifică punctele cele mai importante de contact între clientul tău şi hotel, adică identifică acele momente-cheie în care convingi un potenţial client să te aleagă şi un fost client să revină.


Astăzi, atragerea unui client către hotelul tău seamănă, în mare măsură, cu o călătorie. Clienţii călătoresc de la o interacţiune la alta, culegând ideea brandului tău pe parcurs, semnal cu semnal. Călătoria devine una cu imaginea hotelului. Obiectivul tău, ca marketer, este să creezi cadrul necesar unei experienţe pozitive. Trebuie să te asiguri că toate semnalele transmise de hotelul tău se sincronizează cu ceea ce vrei să comunici despre el. Nu îţi doreşti sub nicio formă să îi oferi clientului o experienţă dezamăgitoare.

O astfel de hartă îţi dă o idee cu privire la punctele de contact în care semnalele transmise de hotelul tău îşi ating eficienţa maximă. Sunt acele semnale de forţă când clientul îşi dă seama de calitatea serviciilor oferite de hotelul tău. Sunt acele semnale care îl pot cuceri sau, dimpotrivă, îndepărta total pe potenţialul tău client. Cum le controlezi? Mai întâi identificându-le, iar apoi concentrându-ţi resursele şi atenţia asupra lor. Cât de rapid se face o rezervare la hotelul tău? Cât de politicos este personalul tău? Cum păstrezi legătura cu un client astfel încât să îl fidelizezi?

Întorcându-ne la Facebook, aici identifici un prim punct de contact al unui potenţial client cu hotelul tău. Cât de bine comunică hotelul tău cu oamenii? Ce lucruri interesante şi captivante are de spus, astfel încât să le atragă atenţia? Conform primului pas identificat, hotelul tău trebuie să câştige clienţii noi printr-o poveste. Dar clienţii care au avut deja o experienţă cu hotelul tău ... cu ei cum comunici? Cum îi fidelizezi, cum îi convingi să se întoarcă la tine? Povesteşte-le, aminteşte-le cât de plăcută a fost acea experienţă pentru ei. Reactivează semnalele! Ca să reactivezi foştii clienţi!

O firească întrebare se pune: cât de frecvent ar trebui să le povesteşti? În mod regulat. Învaţă-i pe cititori să îţi caute articolele la un interval de timp. În principiu, în fiecare zi ar trebui să discuţi despre un subiect. Alege orele de vârf, când cei mai mulţi sunt online. Iar ca să le identifici, ghidează-te după dinamica postării blogger-ilor celebri. Ţi i-aş recomanda aici pe prietenii mei: Tiberiu Lovin cu www.reportervirtual.ro şi Vali Bîrzoi de la www.businesscover.ro - caută-i pe Facebook şi adaugă-i în lista ta.

Postează mici fragmente, "pastile" care să le atragă atenţia. Nu spune toată povestea deodată. Împarte-o în capitole şi subcapitole. Dă-le continuitate fragmentelor. Însă nu uita să respecţi frecvenţa. Cititorii tăi trebuie să ştie că, spre exemplu, hotelul tău spune în fiecare zi, înainte de prânz, câte o bucăţică de poveste.

Şi ... nu uita de poveştile lor. De poveştile clienţilor tăi. Vizitează-le profilul, află-le povestea şi împrieteneşte-te cu ei. Nu uita să îi feliciţi de ziua lor! Integrează-ţi clienţii în povestea hotelului tău! În final, harta e la tine. Tot ceea ce trebuie să faci este să te asiguri că totul va începe printr-o călătorie motivantă!

Spor pe Facebook ... la 360 de grade!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu