Home Paginile blog-ului: HOTELURI| IMOBILIARE| ALTE DOMENII Vezi prima pagina: IPIX Blog

Noutati

luni, 4 aprilie 2011

Dragoste cu sila ... nu se poate

Este o vorbă bine-cunoscută - "Dragoste cu sila nu se poate".

La proverbul acesta îmi zboară gândul când văd câte o campanie pe Facebook gen "Dă-ne un Like şi noi îţi oferim ..." sau "Pentru fiecare Like primit pe pagina noastră, noi donăm un leu ..." etc.
Iată că nici hotelierii nu s-au ţinut departe de acest trend nerecomandat, de altfel. Simpatia clienţilor nu ar trebui să fie condiţionată de eventuale avantaje, pentru că pare ca şi cum nimeni nu te apreciază şi eşti nevoit să cumperi voturile publicului.

Un exemplu "aşa nu" din industria hotelieră este reprezentat de Hyatt Regency Cambridge. El a demarat o promoţie pe Facebook care oferea oaspeţilor o noapte de acces nelimitat la Internet în schimbul unui Like pe pagina hotelului. Aşadar, în ideea de a "achiziţiona" câteva sute de fani pe reţeaua socială, a oferit un avantaj.

La o primă vedere, strategia pare una destul de eficientă: decât să cumpere spaţiu publicitar pe Facebook, hotelul şi-a adus "fanii" (contracost) pe pagina de Facebook şi a pozat în postura unui hotel popular. Din păcate, toate sutele de Like-uri strânse sunt atât de neînsemnate ... având în vedere că fotograful (clientul) ştie exact realitatea. Hyatt a reuşit să îşi scadă valoarea percepută în ochii propriilor clienţi pentru că le-a fixat mouse-ul în mână şi i-a contrâns să dea click pe Like.

Sigur că există o soluţie mai bună: să câştige simpatia clienţilor, şi nu să o cumpere. Atâtea hoteluri au reuşit aceasta pentru că pun preţ pe calitate şi pe interacţiune, nu pe cantitate şi superficialitate.

Rămân la ideea că dragostea cu sila ... nu valorează mai mult decât un zâmbet (sau un "Like") forţat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu