-" peste 50 de ani, când vei ridica o sticlă de băutură din mini-barul din camera ta, eu voi şti într-o fracţiune de secundă"
- "peste 50 de ani, vei face un tur al oraşului şi eu te voi ghida virtual, printr-un computer de mână"
... cu siguranţă ar fi luat-o ca pe o glumă şi s-ar fi amuzat. Mă întreb acum ce reacţie vei avea când eu îţi spun ce e posibil să aibă la dispoziţie oaspeţii hotelului tău peste câţiva ani.
Soneria de telefon în loc de cheie la cameră
Dacă astăzi poţi să îţi iei biletul la aeroport sub formă de sonerie, de ce mâine să nu îţi iei camera de hotel prin aceeaşi metodă? Singura problemă actuală este costul pentru instalarea unui cod de bare pe fiecare uşă de la camerele hotelului. Aşa că a apărut o aplicaţie smartphone denumită "Open Ways". Aceasta presupune un sound scurt şi unic pe care un microfon instalat în uşă îl recunoaşte. Mai e o soluţie care deja este testată în Suedia, la Nordic Choice Hotels şi la Holiday Inn Hotels: se bazează pe comunicarea prin câmpurile proxime, prin intermediul unor chip-uri care blochează / deblochează uşa atunci când se apropie de aceasta. Riscul e că atunci când eşti deja în cameră şi treci pe lângă uşă, poţi debloca involuntar uşa (fără să îţi dai seama) Între timp, Apple deja şi-a patentat secreta aplicaţie pentru iTravel. Avantajul: scapi de check-in şi mergi direct în cameră.
Ferestre electronice care blochează lumina
Hotelurile exclusiviste investesc mulţi bani în fiecare cameră pentru a asigura blocarea accesului luminii atât pe timpul nopţii, cât şi al zilei. Iată că s-a găsit un înlocuitor pentru jaluzele, prin intermediul tehnologiei pentru ecranele de calculator. Este vorba de un nou tip de sticlă ce are în componenţă polimeri de cristal lichid: aceştia se transformă într-o clipă din transparenţi în negri ... printr-o singură apăsare de buton. În przent există sticla ce se transformă din transparentă în opacă, dar nu blochează defibitiv lumina, cum o fac polimerii ce devin negri.
Peretele sub formă de televizor (un TV cât peretele)
Dacă mai este ceva care a salvat cinema-urile, acel lucru este dimensiunea ecranelor. Oamenii merg încă la cinema pentru experienţă. Aceasta încearcă şi industria ospitalităţii: să determine oamenii să dea bani în schimbul experienţelor. Aceasta ar fi o bună idee pentru a genera clipe plăcute: un ecran foarte mare, cât un perete, cu o sonorizare pe măsură (şi pereţi izolaţi fonic).
Google la dispoziţia clientului
Decât să mai sune clientul la recepţie / la linia pentru clienţi, simpla apăsare a unui buton şi rostirea unei întrebări sunt suficiente. Google va recunoaşte informaţia cerută şi va căuta în ghidul online al oaspeţilor, iar într-o secundă răspunsul este dat. În mod similar, Google este util atunci când un client are nevoie de informaţii locale despre restaurante sau muzee şi nu are un laptop.
Poţi merge să măsori diagonala peretelui pentru ecran, să numeri uşile pentru codul de bare, să dai la o parte draperiile ... curând toate aceste invenţii se vor răspândi în toată lumea.
Şi tu trebuie să ţii pasul, eventual să anticipezi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu