Home Paginile blog-ului: HOTELURI| IMOBILIARE| ALTE DOMENII Vezi prima pagina: IPIX Blog

Noutati

luni, 4 aprilie 2011

Unii îl dau la schimb pe Like-uri, alţii pe fidelitate sau ... pe $10

Pentru că discutasem în articolul anterior despre Hyatt, care furniza Internet în schimbul Like-urilor pe Facebook, Radisson Hotels nu îl mai oferă decât dacă eşti membru al programului de loialitate. În caz contrar, ţi se percepe o taxă de $10 pentru un astfel de serviciu.

De ce această măsură într-o vreme în care oamenii detestă astfel de condiţii? Pentru că în vara aceasta hotelul urmăreşte să reînnoiască programul de loialitate Club Carlson; condiţia de furnizare a serviciilor de Internet apare ca o "pedeapsă" pentru cei care nu vor să devină membri ai programului, respectiv premiu pentru cei care se alătură acestuia. Carlson are astăzi aproximativ 6.3 milioane de membri ai programului de loialitate, prin comparaţie cu rivalii săi: Marriott Rewards, care numără nu mai puţin de 34 de milioane, şi Hilton HHonors, cu 27 de milioane.

În prezent, Radisson este cel mai mare hotel full-service din SUA care furnizează gratuit Internet membrilor săi; însă membrii nu cunosc acest aspect, prin urmare nu îl apreciază, ceea ce creează un dezavantaj hotelului. Din cauză că website-urile pentru rezervări nu specifică faptul că preţul include sau nu serviciul de Internet, potenţialii clienţi nu aleg Radisson, pentru că au preţul puţin mai mare (având afişat preţul cu Internetul inclus). Pe de altă parte, celelalte hoteluri nu au Internetul inclus, aşadar impun costuri suplimentare clientului.

Încercarea hotelului de a atrage atenţi asupra costurilor de Internet neprevăzute până în prezent are două tăişuri. Unul e reprezentat de confuzia care poate apărea la nivelul clienţilor, deoarece această măsură este valabilă deocamdată doar pentru America de Nord, dar nu este impusă, rămânând la alegerea managerilor locali. Aşadar, într-unul dintre hotelurile Radisson poţi plăti pentru Internet, în altul îl ai gratis. Totodată, un alt risc este reprezentat de cei care acceptă să se înscrie în programul de loialitate forţaţi de împrejurări, doar pentru a avea acces gratuit la Internet. Niciodată nu e plăcut să fii constrâns, mai ales când plăteşti nişte servicii high-cost.

Rămâne de văzut reacţia clienţilor atunci când este reînnoit programul. Mai mult decât atât, mă întreb câţi dintre managerii locali vor face această mişcare şi cum se vor sincroniza.

Sursa: USA Today Travel
Sursa foto

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu