Home Paginile blog-ului: HOTELURI| IMOBILIARE| ALTE DOMENII Vezi prima pagina: IPIX Blog

Noutati

marți, 22 februarie 2011

Ingredientul magic de care are nevoie hotelul tău

Strategia de comunicare pe Facebook pe care ţi-o recomand este bazată pe ideea de "poveste" şi are 4 paşi. Astăzi îţi voi vorbi despre ultimul pas. Apoi, dacă ceea ce ţi-am scris ţi-a folosit, mi-ar plăcea să-mi trimiti un e-mail sau să laşi un feedback aici, pe blog.ipix.ro.

Pasul 1 - Creează povestea
Pasul 2 - Trasează o hartă
Pasul 3 - Spune o poveste emoţionantă


Parcurgând fiecare dintre aceste etape, povestea devine tot mai complexă, mai memorabilă. Dar lumea poveştilor e presărată cu ingrediente magice. Şi povestea ta are nevoie de un ingredient magic. Acesta este ultimul pas către o comunicare eficientă pe Facebook:

Pasul 4 - Povesteşte prin imagini

Imaginea este ingredientul magic al poveştii tale. Suportul vizual este deosebit de important atunci când faci o alegere. De fapt, până nu "vezi cu ochii tăi" ... nu ai încredere în nimic. Oferă-le, aşadar, clienţilor tăi potenţiali posibilitatea de a se convinge cu privire la facilităţile pe care le pui la dispoziţia lor. Apelează la un fotograf profesionist şi surprinde aspectul camerelor, aranjarea sălii. Totuşi, dacă îţi doreşti ca potenţialul client să simtă atmosfera, să simuleze experienţa cu hotelul tău, oferă-i mai mult decât o fotografie ... stimulează-i simţurile! Permite-i să se integreze în decorul hotelului, eventual să fie primit cu ospitalitate de tine sau de un agent de vânzări, care să îi prezinte locaţia ta. Toate acestea sunt posibile prin Turul Virtual (click pe DEMO în pagină) creat de IPIX, care este acum compatibil cu Facebook.


Ioana Hotels, primul hotel de 5 stele din Sinaia, deschis în ianuarie 2011, utilizează Turul Virtual IPIX încă din ziua lansării. Hotelul îşi promovează conceptul de "poveste" ... iar IPIX a creat Turul Virtual pentru a te invita să simţi imediat atmosfera speciala "de poveste": a pus fulgii de nea să cadă, a regizat un parcurs pe care imaginea IPIX îl urmează de la exterior către interior, a inserat "Iarna" lui Vivaldi pentru coloana sonoră (click aici pentru un tur de poveste la Ioana Hotels). În curând, va fi adăugat IPIX Sales Agent-ul, care va face website-ul să vorbească, la propriu. 

Sigur că activitatea pe Facebook nu înseamnă doar poveşti, poate cuprinde şi alte discuţii libere, prezentări de oferte, postarea unor fotografii de la evenimente etc. Dar dificultatea constă în atragerea publicului, în seducerea acestuia şi stârnirea unor emoţii. Iar în acest sens, poveştile sunt cele care au suficienta putere de a-ţi evidenţia hotelul printre sutele de variante existente pe piaţă. Iar dacă urmezi cei 4 paşi pe care ţi i-am prezentat pe parcursul ultimelor articole, profilul tău de Facebook nu va arăta ca o vitrină, ci ca o poveste despre o lume magică pe care cu toţii am vrea să o explorăm!

Aşa că ia o baghetă magică, pronunţă o vrajă şi ademeneşte-ne pe toţi!
Hocus - pocus!

PS: dacă ceea ce ţi-am scris ţi-a folosit, mi-ar plăcea să-mi trimiţi un e-mail sau să laşi un feedback aici, pe blog.ipix.ro.

luni, 21 februarie 2011

Ce amintiri au clienţii despre hotelul tău?

În articolele trecute v-am recomandat o strategie de comunicare pe Facebook bazată pe poveşti. Ea include 4 paşi  dintre care i-am discutat pe primii doi:
Pasul 1 : Creează povestea
Pasul 2 : Trasează o hartă

Totuşi, hotelul tău are un număr limitat de poveşti de spus despre el, despre angajaţii săi sau despre vedetele care l-au vizitat. Când epuizezi subiectele ... ce faci? Treci mai departe la pasul 3!

Pasul 3: Spune o poveste emoţionantă

Pachetele de vacanţă, ofertele speciale sunt instrumente de marketing utile, dar comune. Ca să câştigi un public, trebuie să îl seduci, să îl emoţionezi. Decât să prezinţi un pachet de vacanţă prin metoda tradiţională, ai putea pur şi simplu să spui povestea unui cuplu care tocmai s-a căsătorit şi îşi petrece luna de miere în hotelul tău, gustând din specialitatea casei şi răsfăţându-se pe superba terasă cu piscină. Romantismul, incitarea şi un prânz delicios vor fi termeni definitorii pentru brandul tău.

Spune o poveste emoţionantă ... şi, din când în când, provoacă-ţi cititorii să împărtăşească POVEŞTILE LOR despre hotelul tău, din experienţele lor personale! Nimic nu e mai emoţionant decât o poveste spusă cu nostalgie, chiar de către personajele sale. Povestirea la persoana întâi e cea mai impresionantă. Descoperă idei:

Hotel Boulderado a înţeles importanţa emoţiei şi a valorificat-o. A creat o pagină specială de Facebook şi a postat pe blog poveştile romantice care au luat naştere acolo. Pe website-ul propriu se află mărturiile personajelor de poveste, care descriu cu melancolie legătura dintre cursul vieţii lor şi hotelul respectiv (vezi mărturii).

"În februarie 1983, am întâlnit o femeie pe nume Karen, şi după-amiaza ea venea să mă vadă şi să mă asculte cântând în Mezz  (sală din Hotelul Boulderado). Mă îndrăgosteam, şi eram mereu bucuros să o văd apărând. Un lucru a dus la altul, şi în decembrie 1983 ne-am căsătorit! Am avut camerele adiacente 306 şi 307. Ceremonia noastră şi recepţia au avut loc în 306, iar noaptea nunţii am petrecut-o în 307. Peste ani, l-am adus pe fiul nostru, Dean, în căruciorul său, astfel încât să audă muzica."  (Mark Diamond, membru al formaţiei de Jazz a Hotelului Boulderado)

Mesajul cu care ne întâmpină hotelul este unul sugestiv: "Fii o parte din povestea noastră!"

Numeroase astfel de poveşti sunt spuse de angajaţi, de clienţi nostalgici, de managerii hotelului. Fiecare are ceva emoţionant de spus, fiecare are o istorie, un trecut, o amintire de împărtăşit. Şi pe toţi îi uneşte acel hotel.

Una dintre cele mai inspirate atitudini de marketing ţine de ascultare. De multe ori, oamenii (fie că sunt foşti sau potenţiali clienţi) simt nevoia să împărtăşească ceva necondiţionat. Deseori, clienţii sunt cei care propun marketerilor unele subiecte. Un astfel de exemplu este Hotel del Coronado (The Del). Pe pagina de Facebook, un fost client a postat o fotografie făcută împreună cu persoana iubită în timpul unui sejur la Hotelul del Coronado.


"Această imagine e de acum 4 ani, dar îmi aminteşte de clipele minunate şi romantice pe care le-am petrecut la Hotel del Coronado. Postez imaginea în onoarea Zilei Îndrăgostiţilor, pentru că este cel mai romantic loc în care am fost vreodată. Îmi este dor de splendoarea şi frumuseţea Insulei Coronado, şi, în special, de extraordinarul Hotel Del. Sper să mă mai întorc o dată acolo." - aceasta a fost declaraţia din 14 februarie 2011, ora 00.37, care a "vândut un pont" marketerilor de la hotelul respectiv.

Acest gest a determinat o reacţie din partea departamentului de marketing, care a lansat o provocare către toţi prietenii de pe Facebook, în aceeaşi zi, de Valentine's Day, şi anume să posteze fotografii cu ei şi persoanele iubite din timpul vacanţelor petrecute la hotelul lor. Cititorii au reacţionat prompt, foarte mulţi dintre ei încărcând fotografii. Mai mult decât atât, din proprie iniţiativă, aceştia au rememorat respectivele vacanţe, povestind celorlalţi pe Facebook despre clipele minunate petrecute la The Del.

Hotel del Coronado este un bun exemplu de poveste emoţionantă, iar ceea ce e mai important este că impresiile reactivează foştii clienţi, aşa cum discutam într-un articol anterior, dar seduc şi potenţialii clienţi, câştigându-le încrederea şi atitudinea pozitivă prin testimoniale autentice şi emoţionante.

Oamenii cred în fericirea celorlalţi şi, mai mult decât atât, şi-o doresc. Cu toţii visăm să fim cel puţin la fel de fericiţi precum cei de lângă noi. Iar dacă reţeta secretă este hotelul tau, cu siguranţă vrem să îl vizităm!

ANPC începe să amendeze website-urile hotelurilor

Pentru a evita amenda stipulată în ordinul nr. 72 din 11.03.2010,  este nevoie să actualizezi de urgenţă website-ul tău. Noua lege cere să incluzi pe website-ul tău un link către website-ul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Mda ... şi eu am comentarii la asta, dar unde-i lege nu-i tocmeală.

Public acum această înştiinţare pentru că sunt clienţi ai companiei noastre care ne-au semnalat faptul că  ANPC a început deja să dea amenzi la hoteluri. Şi chiar aş vrea să le mulţumesc pentru că au fost deschişi şi au dorit să transmită semnalul şi colegilor lor hotelieri.

Dacă încă nu ai făcut actualizarea website-ului,
IPIX România te poate ajuta rapid.

Contactează-ne la:
office@ipix.ro sau 0745-110073 (Violeta Pamparau)
sau completează formularul >>


Add caption

joi, 17 februarie 2011

Ce poveşti spui pe Facebook şi cât de des

Îţi recomandam, într-un articol precedent (vezi articol), că - pentru a profita de Facebook - trebuie să începi prin crearea unor poveşti despre hotelul tău. Iar dacă tu nu ai timp, te-am sfătuit să cauţi un tânăr scriitor sau jurnalist să te ajute (vezi articol).

Okay, avem o poveste, avem un povestitor ... ce urmează?!

Cum povestim?
După ce ne ghidăm?
Cât de frecvent?

Marketing-ul cere planificare. Iar publicarea pe Facebook este o acţiune de marketing ... pentru că este menită să genereze cerere pentru serviciile tale. Poate că sună complicat, dar hai să păstrăm lucrurile simple. Ca să ai succes, ai nevoie de un ghid. Sau cum le place colegilor mei de la IPIX să spună: ai nevoie de harta experienţei clientului tău.


Pasul 1: Creează povestea (vezi articol)
Pasul 2: Trasează o hartă


Desenează o hartă a călătoriei clientului în lumea hotelului tău, indexând fiecare pas. Stabileşte pe hartă toate locurile în care clienţii tăi interacţionează cu numele hotelului tău, cu brandul tău. Identifică punctele cele mai importante de contact între clientul tău şi hotel, adică identifică acele momente-cheie în care convingi un potenţial client să te aleagă şi un fost client să revină.


Astăzi, atragerea unui client către hotelul tău seamănă, în mare măsură, cu o călătorie. Clienţii călătoresc de la o interacţiune la alta, culegând ideea brandului tău pe parcurs, semnal cu semnal. Călătoria devine una cu imaginea hotelului. Obiectivul tău, ca marketer, este să creezi cadrul necesar unei experienţe pozitive. Trebuie să te asiguri că toate semnalele transmise de hotelul tău se sincronizează cu ceea ce vrei să comunici despre el. Nu îţi doreşti sub nicio formă să îi oferi clientului o experienţă dezamăgitoare.

O astfel de hartă îţi dă o idee cu privire la punctele de contact în care semnalele transmise de hotelul tău îşi ating eficienţa maximă. Sunt acele semnale de forţă când clientul îşi dă seama de calitatea serviciilor oferite de hotelul tău. Sunt acele semnale care îl pot cuceri sau, dimpotrivă, îndepărta total pe potenţialul tău client. Cum le controlezi? Mai întâi identificându-le, iar apoi concentrându-ţi resursele şi atenţia asupra lor. Cât de rapid se face o rezervare la hotelul tău? Cât de politicos este personalul tău? Cum păstrezi legătura cu un client astfel încât să îl fidelizezi?

Întorcându-ne la Facebook, aici identifici un prim punct de contact al unui potenţial client cu hotelul tău. Cât de bine comunică hotelul tău cu oamenii? Ce lucruri interesante şi captivante are de spus, astfel încât să le atragă atenţia? Conform primului pas identificat, hotelul tău trebuie să câştige clienţii noi printr-o poveste. Dar clienţii care au avut deja o experienţă cu hotelul tău ... cu ei cum comunici? Cum îi fidelizezi, cum îi convingi să se întoarcă la tine? Povesteşte-le, aminteşte-le cât de plăcută a fost acea experienţă pentru ei. Reactivează semnalele! Ca să reactivezi foştii clienţi!

O firească întrebare se pune: cât de frecvent ar trebui să le povesteşti? În mod regulat. Învaţă-i pe cititori să îţi caute articolele la un interval de timp. În principiu, în fiecare zi ar trebui să discuţi despre un subiect. Alege orele de vârf, când cei mai mulţi sunt online. Iar ca să le identifici, ghidează-te după dinamica postării blogger-ilor celebri. Ţi i-aş recomanda aici pe prietenii mei: Tiberiu Lovin cu www.reportervirtual.ro şi Vali Bîrzoi de la www.businesscover.ro - caută-i pe Facebook şi adaugă-i în lista ta.

Postează mici fragmente, "pastile" care să le atragă atenţia. Nu spune toată povestea deodată. Împarte-o în capitole şi subcapitole. Dă-le continuitate fragmentelor. Însă nu uita să respecţi frecvenţa. Cititorii tăi trebuie să ştie că, spre exemplu, hotelul tău spune în fiecare zi, înainte de prânz, câte o bucăţică de poveste.

Şi ... nu uita de poveştile lor. De poveştile clienţilor tăi. Vizitează-le profilul, află-le povestea şi împrieteneşte-te cu ei. Nu uita să îi feliciţi de ziua lor! Integrează-ţi clienţii în povestea hotelului tău! În final, harta e la tine. Tot ceea ce trebuie să faci este să te asiguri că totul va începe printr-o călătorie motivantă!

Spor pe Facebook ... la 360 de grade!

miercuri, 16 februarie 2011

Cine vorbește despre hotelul tău pe Facebook

În urma articolului meu de ieri (vezi articolul), am primit multe mesaje și telefoane de la voi. Pentru care vreau să vă mulțumesc.

Da, e o idee simplă și foarte practică, dar, ca director, am atâtea pe cap încât nu știu cum să mă împart la toate. Poate că ar fi o idee să faceți niște scurte conferințe online.”
Ionuț Puican, Manager - Hotel Reghina Blue ****, Timișoara

Mersi pt sfat (mi-ai trimis chestia aia cu poveștile despre hotel pe facebook), ai dreptate, e o idee bună și o voi folosi” - Dan Groza, Manager - Hotel Phoenix, Arad

Super tare că discutăm despre asta ... muncesc de un an să obțin niște rezultate concrete cu Facebook” - Bellamy Zahiu, Manager - Hotel Best Western Savoy, Mamaia

Chiar dacă m-a bulversat tonul subiectului pus în e-mail, după discuția telefonică cu dvs., înțeleg bunele intenții. Vă invit să treceți pe la noi, atunci când aveți un pic de răgaz, să vedeți cum ne gândim la oameni aici, la Hotelul Răzvan.”
Luminița Ștefan, proprietar - Hotel Răzvan, București

Rog dezactivare” - au fost și două astfel de cereri.

Feedback-ul primit de la voi arată faptul că ideea de a spune povești despre hotelul tău pe Facebook este una captivantă. Este o bună abordare și, ceea ce e important, spune ceva unic și seducător despre hotelul tău. În același timp, așa cum ai sesizat, există o dificultate în implementarea acesteia. 

Cine joacă rolul povestitorului?
Cine va fi responsabil cu depănatul poveștilor pe Facebook?
Unde găsesc pe cineva care să știe să spună povești?


Această sarcină nu poate fi delegată oricui. Trebuie să fie un singur om, unul dedicat acestui unic scop de a spune povești despre hotelul tău. Povestitorul trebuie să știe ce le place cititorilor săi. Trebuie să fie capabil să înțeleagă ”personalitatea” hotelului tău, ce are el de oferit, ce poate povesti și fructifica.

Soluția pe care ți-o recomand este una simplă și necostisitoare: un colaborator extern, fie că este vorba despre un jurnalist sau de un tânăr scriitor. Identifică un jurnalist sau un scriitor local talentat, care stăpânește arta scrisului. Un colaborator extern cu abilități de povestire implică resurse minime de timp și costuri rentabile. El îți trimite în fiecare zi o poveste pe e-mail, iar tu îi dai okay-ul cu observațiile tale. 

Desigur, poți lua în calcul și varianta unui freelancer specializat pe branding sau marketing online. Perspectiva acestuia poate fi una eficientă pentru hotelul tău, însă implicațiile financiare vor crește direct proporțional cu experiența acestuia în domeniu. O altă variantă se referă la delegarea acestei sarcini către departamentul de marketing, care va selecta un responsabil în acest sens. Echipa de marketing îți cunoaște hotelul, comunică deja despre el, dar e posibil să nu acorde o atenție sporită acestui instrument, date fiind responsabilitățile pe care deja le are în portofoliu.

Deși este dificil să găsești cel mai bun povestitor, cel mai greu este să ai o poveste. Or, dacă hotelul tău are o poveste, ea merită spusă. Nu uita că tuturor ne plac poveștile. Mai mult decât atât, le păstrăm în memoria noastră, iar mai apoi le împărtășim și celorlalți.

”Și-am încălecat pe-o șa ... și v-am spus povestea așa!”




marți, 15 februarie 2011

Pe Facebook spui povești. Dacă nu, mai bine te cari de-acolo!

Dragă cititorule, ideea acestui articol este una cât se poate de simplă: ori știi să joci pe Facebook, ori te cari de acolo ...
nota bene: scuză terminologia, am preluat-o de la utilizatorii Facebook ... chiar daca sună aiurea, așa amendează ei, și e bine să discutăm și noi deschis, fără mănuși, ca să înțelegem lucrurile chiar așa cum sunt.

Așadar, ori știi să joci pe Facebook, ori te cari de acolo.
Cale de mijloc nu există. Dacă te numeri printre cei interesați să exploateze numeroasele oportunități oferite de rețelele sociale, articolul de față reprezintă primul tău pas către un marketing hotelier eficient. 

Poveștile ne plac tuturor, fie că suntem mici, fie că suntem mari, fie manageri, fie călători. Ca marketer de succes, poți valorifica într-un mod aparte acest aspect specific uman, plăcerea de a asculta o poveste. Iar hotelurile sunt, în acest sens, o resursă bogată, fie că este vorba de o întâmplare neobișnuită, fie de oaspeți valoroși sau de un design nemaîntâlnit.

Deși majoritatea marketerilor folosesc Facebook pentru a interacționa cu potențialii clienți, provocarea constă în identificarea unor metode originale de a povesti celorlalți despre propriul hotel. Într-o eră în care toți încercăm să ținem pasul cu tehnologia, cine mai are timp de investit în creativitate? Cu toate acestea, succesul tău depinde de cât de bine îți expui oferta, cât de clar te diferențiezi de ceilalți și de puterea de a atrage atenția asupra ta. Iar pentru aceasta, nu poți să ignori Facebook-ul, rețeaua care adună 500.000.000 de utilizatori !!!

Hotelurile au intrat în acest joc din mers, fără să îi cunoască mecanismul. Ca urmare, mulți activează pe Facebook, puțini îl utilizează strategic ... adică puțini câștigă bani cu Facebook. Întrebarea care rămâne este ”care este cheia unei comunicări eficiente pe Facebook?” Răspunsul este simplu - o poveste bună. 

În epoca rețelelor sociale, pentru a rămâne relevant ca marketer, trebuie să gândești precum un editor și să comunici ca un povestitor. Turiștii spun povești despre hotelul tău pe forumuri și rețelele sociale. Deși nu poți controla conversațiile acestora, le poți influența, spunându-le povestea hotelului tău. Cu cât va fi mai relevant conținutul expus, cu atât va fi mai memorabil și apreciat. 

În acest sens, trebuie să ai în vedere 4 pași prin care acțiunea ta pe o platformă socială va da roade:
- construirea unei povești
- trasarea unei hărți
- crearea unei emoții
- ilustrarea prin imagini

A fost odată ca niciodată ...

Pasul 1 - Spune-ți povestea!
Pentru a captiva publicul, o poveste trebuie să aibă personaje, o intrigă și un cadru atractiv. Pentru hotelul tău, aceste elemente sunt reprezentate de personal, de experiența clienților, de locație și design. Iar ceea ce contează cel mai mult este ca fiecare poveste pe care o spui să transmită un mesaj legat de promisiunea brandului, valori și beneficii. Postează pe website-ul propriu această poveste, apoi dispersează fragmente din ea pe rețelele sociale, cu link-uri de trimitere către pagina cu povestea. Rezultatul? Un public intrigat, câștigat printr-o abordare nouă și o poveste originală.

Și pentru că am discutat în acest prim pas despre o poveste cu personaje și intâmplări, îți prezint o poveste seducătoare, o inițiativă originală a unor marketeri hotelieri. Story Hotel din Stockholm afișează pe website-ul propriu și pe contul de Facebook manuscrise cu impresiile notate de oaspeți, întocmai ca pe un forum unde se împărtășesc experiențe plăcute și neplăcute deopotrivă. Transparența hotelierilor câștigă astfel încrederea și aprecierea potențialilor clienți. Publicarea punctelor tari și a punctelor slabe înseamnă uneori mai mult decât o prezentare prin superlative. 

Povestea ta care este???
Vino mâine pe blog să afli care este al doilea pas pentru o activitate eficientă pe Facebook (sau abonează-te la articolele de pe blog - vezi opțiunea în dreapta sus).

joi, 3 februarie 2011

conferinte360.ro - barometrul lunii ianuarie pentru România

Dragă cititorule, începând cu 2011, IPIX România furnizează un barometru lunar cu evoluţia la zi a cererilor pentru sălile de conferinţe din România. Datele analizate vizează cele peste 820 de săli de conferinţe înscrise pe www.conferinte360.ro - standardul în căutarea sălilor de conferinţe din România.

Ce măsoară barometrul lunar:
1. câte evenimente au fost organizate cu ajutorul www.conferinte360.ro
2. cele mai căutate capacităţi
3. cele mai căutate facilităţi

Câte evenimente au fost organizate cu ajutorul www.conferinte360.ro


















Ianuarie 2011 aduce o creştere cu 72% a numărului de evenimente organizate cu ajutorul serviciului www.conferinte360.ro faţă de luna ianuarie 2010. Astfel, dacă în ianuarie 2010 se înregistrau căutări şi contacte pentru 217 evenimente, în ianuarie 2011 numărul acestora a crescut la 374. Aşadar, pe de o parte, companiile şi organizaţiile româneşti au alocat bugete mai mari pentru evenimentele organizate în luna ianuarie 2011; iar pe de altă parte, a crescut numărul companiilor şi organizaţiilor care utilizează www.conferinte360.ro pentru a căuta săli de conferinţe.


















O comparaţie între lunile ianuarie 2011 şi decembrie 2010 indică aceeaşi evoluţie pozitivă, marcând o creştere de 77% pentru noul an. Acest rezultat vine în concordanţă cu trendul anului 2010 anterior prezentat, conform căruia începutul şi sfârşitul de an au înregistrat aceleaşi valori.

Care au fost cele mai căutate capacităţi de săli de conferinţe la nivel naţional
















Organizatorii de evenimente din ţară manifestă în acest început de an un interes crescut faţă de sălile de conferinţe cu o capacitate mică şi medie, preponderent faţă de capacităţi cuprinse între 10 - 49 şi 70 - 99 de locuri. Dacă ianuarie 2011 a coincis cu evenimente restrânse, ianuarie 2010 a presupus o gamă mai variată, fiind căutate şi sălile de capacitate mare, până la 399 de locuri. Ceea ce putem remarca este tendinţa constantă, la nivel naţional, de orientare a preferinţelor organizatorilor spre evenimente cu un număr restrâns de persoane.















Orientarea preferinţelor către evenimentele cu un număr mai mic de participanţi se observă şi din evoluţia solicitărilor din ultimele două luni., decembrie 2010 şi ianuarie 2011. Graficul indică valori aproape identice pentru această perioadă în ceea ce priveşte consumul la nivel naţional.

Care au fost cele mai căutate facilităţi pentru sălile de conferinţe la nivel naţional






















La nivel naţional, organizatorii de evenimente îşi manifestă şi în acest an preferinţa pentru IPIX Virtual Tour, urmată de căutarea după criteriul capacităţii. O diferenţă notabilă dintre ianuarie 2011 şi ianuarie 2010 este înregistrată în ceea ce priveşte IPIX Virtual Tour. Acesta nu este prezent în datele extrase pentru ianuarie 2010 din cauza faptului că, la momentul respectiv, nu era introdus în sistemul de măsurători de pe www.conferinte360.ro .


















O scurtă privire asupra situaţiei din ultimele două luni ne relevă faptul că organizatorii au păstrat aceleaşi criterii de căutare la nivel naţional. Astfel, în vârful clasamentului se află IPIX Virtual Tour şi capacitatea sălilor de conferinţe. În continuare, celelalte opţiuni înregistrează valori apropiate, printre acestea numărându-se video proiectorul, Internetul şi flipchart-ul.

conferinte360.ro - barometrul lunii ianuarie pentru București

Dragă cititorule, începând cu 2011, IPIX România furnizează un barometru lunar cu evoluția la zi a cererilor pentru sălile de conferințe din România. Datele analizate vizează cele peste 820 de săli de conferințe înscrise pe www.conferinte360.ro - standardul în căutarea sălilor de conferințe din România. 

Ce măsoară barometrul lunar:
1. câte evenimente au fost organizate cu ajutorul www.conferinte360.ro
2. care au fost cele mai căutate capacități
3. care au fost cele mai căutate facilități

Câte evenimente au fost organizate cu ajutorul www.conferinte360.ro


















Ianuarie 2011 aduce o creștere cu 72% a numărului de evenimente organizate cu ajutorul serviciului www.conferinte360.ro față de luna ianuarie 2010. Astfel, dacă în luna ianuarie 2010 se înregistrau căutari și contacte pentru 217 evenimente, în ianuarie 2011 numărul acestora a crescut la 374. Așadar, pe de o parte, companiile și organizațiile românești au alocat bugete mai mari pentru evenimentele organizate în luna ianurie 2011; iar pe de altă parte, a crescut numărul companiilor și organizațiilor care utilizează www.conferinte360.ro pentru a căuta săli de conferințe.


















O comparație între lunile ianuarie 2011 și decembrie 2010 indică aceeași evoluție pozitivă, marcând o creștere de 77% pentru începutul de an. Acest rezultat vine să confirme evoluțiile înregistrate pe parcursul anului 2010 (vezi raportul pe 2010) conform căruia începutul și sfârșitul de an au înregistrat valori similare.

Care au fost cele mai căutate capacități de săli de conferințe în București















O comparație între lunile ianuarie 2011 și ianuarie 2010 indică o modificare a tipului de săli solicitat de organizatorii de evenimente din București. Astfel, dacă în prima lună a anului precedent cea mai căutată categorie era cea cu o capacitate minimă, de 10 - 49 de locuri, urmată de cea de o capacitate mare, 200 - 399 de locuri, începutul anului 2011 marchează o orientare a preferințelor către sălile de o capacitate medie: 70 - 99 și 100 - 199 de locuri.

















Un contrast dintre cele mai interesante se înregistrează între lunile consecutive, decembrie 2010 și ianuarie 2011. Aici observăm că, pentru luna decembrie, în capitală au fost solicitate intens sălile de capacitate minimă, între 10 - 49 de locuri. De remarcat faptul că, spre deosebire de luna ianuarie a anului curent, în decembrie 2010 nu a fost înregistrată nicio căutare pentru sălile de capacitate mare.

Care au fost cele mai căutate facilități pentru sălile de conferințe din București



















Cele mai multe căutări pe www.conferinte360.ro , în ianuarie 2011, au fost operate după următoarele două criterii: pot fi vizitate online cu ajutorul IPIX Virtual Tour și capacitatea sălii.
Contrastul cu luna ianuarie 2010 se explică prin faptul că, în acea perioadă, facilitatea IPIX Virtual Tour nu era încă introdusă în sistemul de măsurători.




















Consultând evoluția căutărilor din lunile consecutive decembrie 2010 - ianuarie 2011, observăm că cel mai important criteriu de căutare spre sfârșitul anului a fost capacitatea sălilor, urmat de posibilitatea vizitării lor direct pe Internet cu ajutorul IPIX Virtual Tour. În ianuarie, procentele între cele două opțiuni din vârful clasamentului s-au echilibrat.