Am finalizat, în aceste zile, analiza rezultatelor obținute în 2010 de către hotelierii care au instalat sistemul de rezervări online IPIX iBooking pe website-ul propriu. Raportul final este realizat de către IPIX România, lider mondial în imagine la 360 de grade, și include o comparație a rezultatelor anului 2010 cu cele ale anului 2009 pe următoarele capitole:
1. Evoluția numărului de rezervări online
2. Evoluția numărului de nopți rezervate
3. Evoluția procentului de copii înregistrați la rezervări
1. Evoluția numărului de rezervări online
Evoluția rezervărilor online înregistrate direct pe website-urile hotelurilor care au instalat serviciul IPIX iBooking a fost pozitivă în anul tocmai încheiat. Tendința de ușoară creștere s-a menținut pe tot parcursul anului 2010, numai în luna decembrie revenindu-se la același nivel din 2009.
În ceea ce privește creșterea numărului de rezervări online înregistrate în perioada sezonului estival, aceasta a fost determinată de situația hotelurilor de pe litoral, și are trei cauze:
- pe de o parte, hotelurile din stațiunea Mamaia au beneficiat de lansarea website-ului stațiunii www.mamaia360.ro, care a promovat pe Internet destinația turistică Mamaia. Website-ul stațiunii a pus la dispoziția turiștilor facilitatea de a rezerva camera direct în sistemul de rezervări al hotelului;
- pe de altă parte, un număr mai mare de hoteluri de pe litoral au implementat sistemul de rezervări online IPIX iBooking pe propriul website;
- nu în ultimul rând, a crescut numărul turiștilor care au ales să facă rezervare direct pe website-ul hotelului, în detrimentul apelării la agențiile de turism.
Per total, putem concluziona că anul 2010 a fost un pic mai bun în comparație cu 2009. Deși foarte mult sub potențialul de afaceri, industria hotelieră a stabilizat ușor situația economică în 2010.
2. Evoluția numărului de nopți rezervate
Anul 2010 aduce câteva modificări în ceea ce privește evoluția numărului de nopți rezervate:
- în luna martie - creștere sub nivelul anului 2009;
- în lunile iunie, iulie, august - creștere peste nivelul anului 2009;
- în luna octombrie - scădere sub nivelul anului 2009.
Finalul anului 2010 aduce o creștere ușoară a numărului de nopți rezervate față de aceleași aspecte ale anului 2009.
3. Evoluția procentului de copii înregistrați la rezervări
Evoluția procentului de copii din totalul persoanelor înregistrate la rezervări în anul 2010 este diferită în funcție de piața fiecărui hotel: business sau leisure. Dacă în sectorul business, hotelurile nu înregistrează rezervări în care sunt incluși și copii, în sectorul leisure situația stă complet diferit. Un număr important de rezervări ce includ copii au loc în sezonul estival, cele mai multe dintre acestea înregistrându-se în stațiunile de pe litoral.
IPIX iBooking este sistemul de rezervări online implementat pe website-ul hotelului și este furnizat în România de către compania IPIX România.
IPIX România este lider mondial în imagine la 360 de grade, furnizând soluții de marketing online pentru proprietăți hoteliere și imobiliare.
Fara sa fie o analiza exhaustiva a domeniului, raportul a monitorizat rezultatele obtinute de clientii IPIX Romania care au implementat pe propriul website sistemul de rezervari online IPIX iBooking.
RăspundețiȘtergereSunt date utile pe care merita sa iti arunci privirea si, daca consideri oportun, sa le recomanzi colegilor de breasla.
www.mamaia360.ro este un site care nu a functionat nici macar o zi in anul 2010.
RăspundețiȘtergereReferitor la IPix IBooking sa inteleg ca dumneavoatra imi integrati un sistem de rezervari online pe site-ul meu, pe care eu il promovez (deci sunt clientii mei) pentru care imi cereti un comision de 6% ???
Dati-mi voie sa iau pe rand cele doua teme pe care dumneavoastra le propuneti discutiei aici pe blog.
RăspundețiȘtergereMai intai, trebuie sa va spun ca afirmatia dumneavoastra in legatura cu faptul ca "www.mamaia360.ro este un site care nu a functionata nici macar o zi in anul 2010" este cel putin socanta daca nu tendentioasa. Asta ar putea spune cei cateva zeci de mii de vizitatori online care au accesat website-ul www.mamaia360.ro numai in lunile iulie si august 2010. Sau cei care au participat la cel mai mare concurs din turismul romanesc "100 de vacante gratis la Mamaia" si care au castigat cele 100 de vacante gratis la Mamaia ca urmare a participarii la concursul derulat pe acest website.
Daca este sa glumim la ceas de seara, as spune ca este evident ca pentru dumneavoastra nu a functionat nici macar o zi daca nu ati intrat pe el! :) Dar va continua si in 2011, nu trebuie sa va descurajati!!!
In legatura cu serviciul IPIX iBooking discutia se cere un pic dezvoltata. Obiectia dvs este pertinenta si de bun simt: daca dumneavoastra munciti ca sa aduceti potentialii clienti pe website, de ce sa cedati din veniturile dumneavoastra unei parti terte?!
Ei bine, ca sa raspundem la intrebarea "de ce", trebuie sa facem mai intai distinctia dintre marketing si vanzari: actiunea de marketing creeaza cerere (adica ce face website-ul dumneavoastra), iar actiunea de vanzare incheie vanzarea (ceea ce face IPIX iBooking care inlocuieste ceea ce faceti dvs acum prin schimbul de emailuri si telefoane pt confirmari la cererea venita de pe website).
IPIX iBooking incheie vanzarea chiar in momentul si in locul in care potentialul dvs client se afla, adica online - pe website-ul dvs. Astfel, hotelierul nu risca sa-si piarda clientul care cu numai cateva click-uri poate ajunge usor pe website-urile altor hoteluri care il pot convinge sa cumpere de la ei.
Utilizand IPIX iBooking pe website-ul hotelului, dvs nu mai aveti de-a face cu o cerere de rezervare sosita pe email, ci cu o rezervare ferma 100% garantata cu cardul. IPIX iBooking accepta numai cardurile verificate, care sunt valabile si care au sumele aferente rezervarii.
Mai departe, se desprind alte multe beneficii pentru cine vrea sa transforme website-ul hotelului intr-un instrument de business pro-activ (si nu sa-l lase sa astepte ca o vitrina pe trecatori):
- incasarea primei noapte de cazare imediat (pt a genera cash rapid la hotel),
- lansarea ofertelor early-booking (10/20/30/60 de zile in avans) care pentru un pret special sa nu mai poata fi anulate;
- in caz de no-show incasez prima noapte de cazare (sau primele doua sau tot sejurul) pentru ca am un sistem legal si autorizat prin care obtin datele de card ale clientului si acceptul electronic care imi da dreptul sa 'trag' banii.
- trimit direct din sistem emailuri si sms-uri cu coduri promotionale catre potentialii clienti.
etc.etc.etc.
Pentru mai multe detalii si intrebari legate de serviciul IPIX iBooking, va invit sa ne contactati oricind doriti. Va fi placerea noastra sa va raspundem la toate intrebarile pe care le aveti.