Răspundem solicitărilor primite de la hotelieri, de a publica şi o analiză a preţurilor camerelor vândute direct pe Internet în anul 2010, prin intermediul sistemului de vânzări online IPIX iBooking. Am întocmit un raport pe fiecare categorie în parte, de la 2 la 5 stele.
În crearea graficului am avut în vedere următoarele aspecte:
- calculele nu iau în considerare tipul de cameră, dat fiind faptul că hotelierii îşi denumesc camerele în mod diferit;
- s-a luat în calcul preţul practicat per cameră, indiferent că este ocupată de o singură persoană sau de două;
- aşa cum este firesc, nu s-au luat în calcul ofertele speciale, pachetele promoţionale şi serviciile adiacente practicate de hoteluri (all inclusive, SPA etc);
- tarifele sunt în euro.
Observaţii:
- Hotelurile de 2 stele au început anul 2010 crescând uşor prețurile, spre sfârşitul anului revenind la preţurile de început de an.
- Hotelurile de 3 stele au început anul 2010 scăzând uşor preţurile, în sezonul estival crescând puternic, pentru ca sfârşitul de an să îi găsească cu un preţ uşor mai mare decât cel de la începutul anului.
- Hotelurile de 4 stele au început anul 2010 cu o uşoară scădere a preţurilor, dar luna martie a marcat o ascensiune a lor, încheind anul pe un tarif superior celui de la început de 2010.
- Hotelurile de 5 stele au fost cele care au experimentat cel mai mult în anul 2010, cu urcări şi coborâri destul de accentuate. Au terminat 2010 pe un plus uşor.
Faptul ca aceste statistici nu sunt diferentia pe domenii de activitate (business, leisure) suntem constienti ca face sa scada relevanta studiului. Insa am dorit sa facem un prim pas in analizarea si publicarea acestui tip de informatii.
RăspundețiȘtergereIn studiul publicat pe blog "Ce sali de conferinte s-au cautat in 2010" am facut diferentele dintre Bucuresti si plan national intrucat www.conferinte360.ro este un proiect gestionat direct de catre IPIX Romania, in plan national.
Insa in studiul "Evolutia rezervarilor online in 2010... " nu am reusit sa accesam la fel datele fiind un sistem international, gestionat doar in plan national de catre IPIX Romania.
Dar speram sa imbunatatim performantele acestui studiu despre preturile practicate de hoteluri si, de ce nu, chiar sa cream un barometru lunar pentru hotelierii interesati.