Home Paginile blog-ului: HOTELURI| IMOBILIARE| ALTE DOMENII Vezi prima pagina: IPIX Blog

Noutati

miercuri, 20 februarie 2013

Experimente noi pe spinarea hotelierilor

Guvernul pregateste noi experimente pe spinarea hotelierilor. De asta data, sunt vizate hotelurile, pensiunile si restaurantele cu asa numitul “impozit forfetar”. Prin acest impozit, se doreste a fi aplicata o taxa anuala per camera (sau per pat), in functie de numarul de stele, de sezonalitate si de vadul comercial.
 
Florin Parvu, vicepresedinte al Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania, CNIPMMR a declarat in comisia in care se discuta impozitul forfetar ca se doreste aplicarea unui program pilot pentru un an pentru anumite categorii de servicii. Aceste categorii sunt hoteluri, pensiuni, restaurante, baruri si cafenele. Acest program s-ar putea implementa din luna aprilie pana in luna decembrie a acestui an.
 
Potrivit reprezentantului CNIPMMR un hotel de 3-4 stele ar trebui sa plateasca in urma introducerii acestui impozit 130 EUR/camera/an sau 60-65 EUR/an/pat. Pentru o pensiune la mare, impozitul ar ajunge la 60-70 EUR/camera/an sau 30-35 EUR/an/pat.
 
Florea a mai precizat ca daca s-ar introduce acest proiect pilot, in loc sa se incaseze 39 mil. EUR la buget din impozitarea acestor activitati se vor colecta 58 mil. EUR.
Totodata, CNIPMMR a propus autoritatilor ca pe langa amplasament, sezonalitate sau vad comercial, la stabilirea impozitului forfetar sa se tina cont si de numarul de angajati si sa se acorde o reducere de 5% la impozit pentru fiecare angajat.
 
Intreprinzatorii doresc sa se faca o analiza de impact a masurii pe trei perioade temporare, respectiv 1 an, 2-3 ani si 4-5 ani.
 
CNIPMMR a realizat o consultare la nivelul intreprinderilor pentru a analiza oportunitatea aplicarii impozitului forfetar. Din aceasta reiese ca 85% dintre acestia considera ca impozitul nu este o masura binevenita, si daca totusi s-ar introduce, intreprinzatorii cred ca trebuie sa vizeze diminuarea evaziunii fiscale. Doua treimi dintre firme apreciaza ca masura nu se potriveste pentru economia in ansamblu si de aceea ar trebui aplicat doar la anumite categorii, domeniile cu prioritate fiind pensiunile, indicate de 83% dintre respondentii la sondajul realizat de CNIPMMR. Hotelurile, restaurantele, barurile sunt alte domenii indicate de respondenti, la fel si spalatoriile auto si saloanele de infrumusetare.


Ovidiu Nicolescu, presedintele CNIPMMR a declarat ca peste 45% dintre cei intervievati doresc ca impozitul sa fie obligatoriu.

Referitor la criteriile care ar trebui avute in vedere la stabilirea cuantumului impozitului forfetar, cele mai frecvente elemente (50%) sunt activitatile pe care le desfasoara efectiv intreprinzatorii indiferent de obiectul principal de activitate, indicele de sezonalitate, vadul comercial si amplasarea, acestea fiind urmate de numarul de salariati (33%), obiectul principal si secundar de activitate (17%), sau doar obiectul principal de activitate (17%).
 




 
 

miercuri, 13 februarie 2013

Tu, la hotelul tau, spui clientilor tai: "NU MA INTERESEZI"?

 


Vine luna martie, luna in care ofertele “early booking” (inscrieri timpurii) aduc bani lichizi

in contul hotelierilor de pe litoralul romanesc. Si, foarte important, ele aduc acesti bani direct de la turisti. Adica direct de la canalul de vanzari cu cel mai mic cost (comision) pentru tine, ca hotelier.

 
 
 
Campaniile cu cel mai mare succes le-au avut pana acum Phoenicia HolidayResort****,
Hotelul Dorna***, Hotelul Modern**** sau Hotelul Piccadilly** din Mamaia.
Dar pe ce s-au bazat aceste campanii, de fapt?!
Sunt doua perspective mari si despre ele vom vorbi in continuare.
 

Oferta “early booking” si felul de a fi al oamenilor


Unii oameni sunt, pur si simplu, mai organizati decat altii. Este un adevar pe care il stim cu totii si este simplu sa ni-l reamintim doar uitandu-ne in jurul nostru, la colegi sau prieteni. Astfel ca, construirea unei oferte “early booking” (inscrieri timpurii) se adreseaza tocmai acestui segment de piata – al oamenilor organizati de felul lor.

De aceea, pentru tine, ca hotelier, a nu face o oferta “early booking” nu inseamna numai ca te lipsesti de niste venituri, venituri care sa te ajute sa deschizi noul sezon estival. Dar inseamna, mai ales, sa spui “NU MA INTERESEZI” acestui tip de oameni.
Iar aceasta este o atitudine care creeaza efecte, vrei nu vrei.


Oferta “early booking” si beneficiile hotelierului


Cand vine vorba despre “early booking”, tu, fiind un hotelier de succes, stii deja ca este vorba despre bani. “Early booking” te ajuta sa incasezi bani lichizi de la turisti sau de la agentiile de turism carora le vinzi direct online, pe propriul tau website. Cu acesti bani faci ultimele retusuri in hotel si pregatesti deschiderea noului sezon estival. Cu acesti bani nu mai esti dependent de avansurile touroperatorilor, de imprumutul sau linia de credit de la banca.

“Early booking”-ul iti deschide, pe de alta parte, si o perspectiva asupra a ceea ce urmeaza in sezonul estival. Practic, iei pulsul pietei. Iar tu, ca un hotelier de succes ce esti, stii sa profiti de asta si faci “early booking”.

Putem vorbi, mai departe, despre brand awareness (notorietate). Dar intram in discutii mai tehnice si nu este ceea ce ne-am propus in acest articol. 


Strategii “early booking” de succes


Hotelierii cu care IPIX a lucrat pana acum au aplicat diverse strategii, corelate cu nevoile fiecarui business, in parte. Unii dintre hotelieri au vrut sa facem rentabile capetele de sezon – mai, iunie si septembrie. Altii au dorit sa genereze o suma totala de bani cu care sa-si acopere unele investitii si, astfel, sa vindem indiferent de perioada aleasa de turisti. Au fost si unii hotelieri care au dorit sa vindem 10% din capacitatea hotelului, pentru a-si asigura din vreme un numar de turisti in hotel.

Sunt si alte obiective pe care le-am atins alaturi de hotelierii care folosesc sistemul de marketing si rezervari online IPIX iBooking, cu care ei vand pe propriul website catre turisti si agentii. Cu asistenta si consultanta IPIX.

Asadar, “early booking”-ul este un concept util si profitabil din multe perspective.
In 2013, la hotelul tau, faci si tu "early booking"?
Daca da, publica un comentariu sau
trimite-ne un email cu experienta ta si poate facem o discutie despre asta sau hai sa schimbam pur si simplu pareri si idei.

In urmatorul articol, vom discuta despre hotelurile care au castigat deja bani frumosi din “early booking”…de la 2 stele la 4 stele.

Ne dai un "like" la pagina de Facebook - MAMAIA360.RO ? ;)